10 online marketing tools die ik dagelijks gebruik2 min read

Online Marketing tools kunnen de online werkzaamheden nog niet volledig uitvoeren. Zover zijn we helaas nog niet. Maar een paar tools kunnen het leven van een online marketeer heel aangenaam maken. Ik heb even een lijstje gemaakt met tools die ik dagelijks gebruik als online marketing expert. Op de marketing afdeling van Riksja Travel is tool al een verboden woord. Hier volgen mijn handige online marketing tools:

Online marketing tools die ik dagelijks gebruik

Zoekwoord analyse tools

  • Onderzoek welke zoekwoorden jouw doelgroep gebruikt met: Google’s zoekwoordplanner , de autosuggestie functie en Ubersuggest.
  • Met SEMRush kun je je concurrenten invoeren en zien op welke zoekwoorden zij focussen.

Google Analytics & G Suite

  • roep alle informatie uit Google Analytics op met de Google Analytics Spreadsheet add-on. Heel handig als je 60 websites van 1 bedrijf wilt samenbrengen in 1 dashboard voor analyse. Als je dit een beetje onder de knie hebt, kun je ook gerust een mooi dashboard maken van je Analytics Data met Google Datastudio.

Monitor je ranking in Google

Linkbuilding tools

  • Bekijk vanaf welke websites hoog gepositioneerde concurrenten linkjes ontvangen met de Open Site Explorer en gebruik Majestic om het linkprofiel te analyseren.
  • Gebruik de SEO toolbar om in de zoekresultaten direct de domein autoriteit en aantal back links te checken.
  • Social signals en mentions zijn voor Google belangrijke ranking factors. Ontdek met Buzzsumo wat de meest populaire content is.

Website snelheid tools

  • Gebruik Google’s PageSpeed Insights om de laadsnelheid op mobiele of desktop apparaten te meten. Lees ook de snelheidsverbeteringen.
  • Gebruik GTmetrix als je echt aan het tweaken bent en je van elke verbetering mooie snelheidsrapporten wilt draaien.
energetic-marketeer

energetic-marketeer

Technische SEO tools

  • één van mijn lieveling tools is Screamingfrog. Alleen al die naam. Deze tool helpt je in 30 seconden aan een schat van informatie om je SEO te optimaliseren. Denk hierbij aan: titels, meta descriptions en canonical URL’s. Maar ook de statuscodes van je pagina’s. En het laat zien hoe diep je content ligt. Handig!
  • Google Webmaster Tools is de centrale plek om het crawlen van je website te monitoren. Soms gaat er iets verkeerd en dan lees je dat direct in deze tool.
  • Gebroken links zijn niet fijn voor SEO, gebruik Xenulink om van een gebroken link geen gebroken hart te krijgen.
  • Met deze gratis online marketing tool scan je heel snel je inzet van SEO.

Content tools

  • Buffer voor het organiseren en automatiseren van je content op social media
  • Canva om hele mooie grafische afbeeldingen te ontwerpen.

Adwords

Laat je reactie vooral achter